De eerste dag - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Robin Harmsen - WaarBenJij.nu De eerste dag - Reisverslag uit Grabouw, Zuid-Afrika van Robin Harmsen - WaarBenJij.nu

De eerste dag

Door: Robin Harmsen

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 Februari 2015 | Zuid-Afrika, Grabouw

Hallo,

Gisteravond ben ik aangekomen in Zuid-Afrika. We hadden een goede vlucht. Genoeg beenruimte, het eten was prima en iedereen had een aparte beeldscherm met keuze uit films, series, documentaires en spelletjes.
Toen we aangekomen zijn, werden we opgevangen door Karin. Karin is onze begeleider van de han. Toen moesten wij wachten op Paddy en een vrouw (ik ben haar naam even kwijt) zij zijn onze locatie begeleiders.

Ik heb een kleine en muf ruikende kamer gekregen zonder raam. Dit is wel vervelend. Het bed was aan de zachte kant dus slapen gaat de komende tijd wat minder worden denk ik.

De volgende dag moesten we om 9 uur klaar zijn en rond half 10 zouden we vertrekken. We hebben meteen kennis gemaakt met de Zuid-Afrikaanse tijden. Paddy kwam pas rond half 11 aankakken.
Wij zijn toen naar Kaapstad gereden om een auto te huren.

Onderweg kijk je de ogen uit. Het grote verschil tussen arm en rijk zie je heel goed. Soms heb je gedeeltes die hartstikke nieuw zijn, en vlak daarnaast heb je een township, zo'n huisje bestaat uit een paar platen en ziet eruit alsof het elke moment kan instorten. Toen ik die huisjes zag moest ik denken aan Kidsland. Vroeger konden in de zomer naar Kidsland toegaan, daar gingen we hutten bouwen. Een paar planken en palen en dat was dan onze hut. Zo zagen die huizen er ook uit.

Het landschap zit er prachtig uit, overal rotsen en bergen en toen we in de bergen reden had je een prachtig uitzicht over kaapstad met zijn mooie stranden en de mooie zee.

Eenmaal aangekomen hebben we een auto gehuurd. De auto's worden hier ook wel een tractor genoemd. Als je erin rijd snap je ook waarom. Eerst moet je drie keer het gaspedaal indrukken, dan aanzetten. Het rammelt aan alle kanten en het klinkt naar een tractor dus vandaar die naam.

Op de terugweg zijn we verkeerd gereden maar dat maakte niet zo veel uit. Toen we in ons huisje zaten heb ik lekker even bijgeslapen. Een middagdutje blijft heerlijk!

Ondertussen heb ik steeds meer last van mijn oorontsteking. Vandaag de laatste pilletje ingenomen en dan maar hopen dat het over is.

Ik kan helaas geen foto's toevoegen. De internet is hier heel slecht. Whatsappen gaat prima maar skypen/facteimen/foto's en bestanden uploaden gaat slecht. Vooral bestanden en foto's uploaden lukte bij mij echt niet. Gelukkig heeft Veerle me geholpen om een bestand te uploaden want anders had ik een probleem.

Morgen begint onze introductie. Niemand weet wat we gaan doen dus ik ben benieuwd.

Ondertussen hebben we al twee keer een stroomuitval gehad. We kregen te horen van de huisbaas dat we waarschijnlijk een stroomuitval van twee weken krijgen. Hoe we dat gaan doen met eten etc weet ik ook niet, we zullen zien hoe het dan gaat.

Ik ga nu slapen.

Weltrusten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Hallo iedereen, Leuk dat jullie op mijn blog kijken, hier komen alle verhalen te staan over mijn reis, stage en avonturen in Zuid-Afrika. Ik ga voor mijn minor internationalisering naar Zuid-Afrika. Ik ga daar het onderwijs ondersteunen, het is allemaal nog heel onduidelijk wat ik precies ga doen, dit hoor ik waarschijnlijk pas bij aankomst. Ik ga helpen op Groenberg high school in Grabouw, daar ga ik (waarschijnlijk) docenten lesgeven en bijles geven aan leerlingen. Voor de rest weet ik nog niet hoe mijn stage eruit komt te zien. Maar ik ga natuurlijk niet alleen voor mijn stage naar Zuid-Afrika. Er zijn heel veel dingen die ik wil gaan doen in Zuid-Afrika. - Surf les nemen - Op safari gaan - Bungeejumpen op 261meter hoogte(hoogste plek in de wereld) - De tafelberg beklimmen - Meerdaagse wandeltochten door de Afrikaanse natuur - Kooiduiken - Uitgaan in Kaapstad - En nog veel meer....

Actief sinds 10 Dec. 2014
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 5303

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 27 Juli 2015

Zuid-Afrika

Landen bezocht: