Visum - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Robin Harmsen - WaarBenJij.nu Visum - Reisverslag uit Arnhem, Nederland van Robin Harmsen - WaarBenJij.nu

Visum

Door: Robin Harmsen

Blijf op de hoogte en volg Robin

11 Januari 2015 | Nederland, Arnhem

Hallo,

Vrijdag het berichtje gekregen dat ik eindelijk mijn visum kan ophalen. Dat was me nog eens een gedoe. In de kerstvakantie ben ik daar naar toe gegaan om mijn visum aan te vragen. Eenmaal aangekomen werd ik vrij onbeschoft geholpen(nja geholpen) door een medewerker van de ambassade. De papieren van mijn zorgverzekering waren niet in orde en de papieren van de Elgin learning foundation was ook niet in orde. Ik uitleggen dat bij andere mensen met precies dezelfde papieren hun visum wel was goedgekeurd hielp niet. Dus mijn eerste aanvaring met de ambassade was niet echt positief.

Afgelopen maandag weer gegaan en toen werd mijn visum afgewezen om een andere reden. In 2014 mochten een overzicht van je bankgegevens niet ouder zijn dan 3 dagen, in 2015 niet ouder dan twee dagen. Mijn bankgegevens waren 3 dagen oud, de SNS bank was sochtends dicht dus op dezelfde dag terugkomen was geen optie. Gelukkig geld de regel drie keer scheepsrecht nog altijd en toen ik de volgende dag terugkwam werd mijn visum wel geaccepteerd.

Ondertussen ben ik druk bezig met de voorbereidingen van mijn reis, een nieuwe camera kopen, alvast kijken wat ik allemaal wil gaan doen etc etc.

Nu mijn visum is goed gekeurd kan niets en niemand me meer tegenhouden om naar Zuid-Afrika te gaan. Ik besef me nu pas dat ik over een maand lekker lig de bakken op het strand in Zuid-Afrika terwijl de mensen in Nederland bij de eerste teken van vorst meteen over een elfstedentocht beginnen.

Voordat ik ga zal ik nog wel een keer schrijven.

Groetjes Robin